Taivas

Murdoch's Sky -kaupalla on esteitä, mutta osakkeen hinta nousee

Kulttuurisihteerin tämänpäiväinen ilmoitus saattaa pidentää lopullisen päätöksen tekemistä ensi kesään

Mediamoguli Rupert Murdoch

Mark Wilson / Getty Images

Murdochin perheen kiistanalainen yritys lujittaa Sky täysin mediaimperiuminsa sisällä voi kohdata lisää esteitä.

Kulttuuriministeri Karen Bradley ilmoitti tänään, että hän aikoo viedä 11,7 miljardin punnan sopimuksen kilpailuviranomaisille täysimittaista tutkimusta varten siitä, että se uhkaa median moniarvoisuutta.

Hänen huolensa perustuvat tiedotusvälineiden sääntelyviranomaisen Ofcomin alustavaan arvioon liiketoimesta – mutta ratkaisevasti vahtikoira vapautti Murdoch's 21st Century Foxin väitteistä, että se ei ole 'sopiva ja asianmukainen' operaattori, jolla on lähetyslupa.

Opposition kansanedustajat ja markkina-analyytikot ennustavat nyt luottavaisesti, että kauppa lopulta etenee. Skyn osake on noussut vastauksena yli 3,5 prosenttia.

Kaupan myötä Fox ostaa 61 prosenttia Skyn ​​osakkeista, joita se ei vielä omista, ja se arvostaisi lähetysyhtiön lähes 19 miljardiin puntaa.

Mutta se merkitsisi myös sitä, että Murdochin perhe omistaisi kahden yrityksen kautta yhden maan tärkeimmistä uutislähetysverkostoista, Sky Newsin, The Sunin, The Timesin ja Sunday Times -sanomalehtien sekä radioverkoston Talksportin rinnalla.

Bradley on hylännyt yhden ehdotetun ratkaisun, jossa Sky Newsin toimituksellinen valvonta olisi siirretty riippumattomalle hallitukselle.

Hän on kuitenkin antanut Foxille kaksi viikkoa aikaa palata tarkistetun ehdotuksen kanssa ennen kuin hän tekee lopullisen päätöksen siitä, siirretäänkö ostopäätös täydelliseen tutkimukseen.

Citin analyytikot kertoivat Reuters : 'Lähetysstandardeja koskevia huolia olisi ollut lähes mahdotonta kiertää, vaikka uskomme, että ryhmät pystyvät tarjoamaan myönnytyksiä, jotka vastaavat riittävästi moniarvoisuutta koskeviin huolenaiheisiin.'

Varjokulttuurisihteeri Tom Watson sanoi, että Murdochin perheen sitoumukset 'eivät olleet sen sanomalehtipaperin arvoisia, joille ne kirjoitetaan'. BBC .

Huolet Foxin soveltuvuudesta johtaa lähetystoiminnan harjoittajaa perustuivat sekä Fox Newsin uutisverkoston vahvaan oikeiston ennakkoluuloon että Fox Newsin väitteisiin seksuaalisesta ja rotuisesta häirinnästä työpaikalla.

Harhaan liittyvät kysymykset ovat vähemmän tärkeitä Yhdistyneessä kuningaskunnassa, jossa lähetystoiminnan harjoittajia koskevat tiukat puolueettomuussäännöt. Ofcom sanoi, ettei se löytänyt todisteita siitä, että ylimmät pomot olisivat tietoisia häirintävaatimuksista.

Sky sanoo, että jos sopimus siirretään täydelliseen tutkintaan, se voi viivästyttää lopullisen tuomion ensi kesäkuuhun.

Rupert Murdoch 'saa vihreää valoa Skyn ​​haltuunotolle'

7 huhtikuuta

Raporttien mukaan Rupert Murdochille on määrä antaa lupa ottaa Sky täysin hallintaansa ilman, että sen uutisosaa avataan.

Reuters lainaa kahta asiaan perehtynyttä henkilöä sanoneen, että Euroopan komissio hyväksyy sopimuksen ehdoitta, kun se kokoontuu tekemään virallisen päätöksen myöhemmin tänään.

Ofcom tutkii myös yritysostoa sen jälkeen, kun kulttuuriministeri Karen Bradley pyysi täydellistä arviota, mukaan lukien olivatko Murdochit 'sopivia ja sopivia' omistamaan Skyn ​​lähetysluvan vuoden 2010 puhelinhakkerointiskandaalin jälkeen.

Mutta Rekisteri spekuloi, että Yhdistyneen kuningaskunnan sääntelyviranomainen 'ei todennäköisesti ole ristiriidassa EU:n kartellien sääntelyviranomaisten kanssa'.

Jos se on oikein, se tarkoittaa, että Murdochille 21st Century Foxin kautta myönnetään oikeus ostaa 61 prosenttia Skysta, jota he eivät vielä omista.

Kaupan arvo olisi noin 11,7 miljardia puntaa, sanoo Itsenäinen , mutta se on herättänyt kiistoja väitteiden keskellä, että se vahingoittaa median moniarvoisuutta, koska Murdochit omistavat myös The Timesin, Sunday Timesin ja The Sunin sanomalehdet.

Myös Foxin uutisraportointi Yhdysvalloissa, joka rikkoisi Yhdistyneen kuningaskunnan tiedotusvälineitä, on myös mainittu.

Osakkeenomistajat olivat erikseen ilmaisseet huolensa Foxin välittämästä kaupasta, kun sen toimitusjohtaja James Murdoch on myös ostettavan yhtiön puheenjohtaja.

Murdochit väittävät, että moniarvoisuusongelmat eivät pidä paikkaansa, koska sanomalehdet ovat osa erillistä yritystä, News UK:ta, ja Facebookin ja Googlen nousu on muuttanut mediamaisemaa.

Murdoch joutuu kohtaamaan 'sopivuus ja -kunnon' -testin Skyn ​​haltuunotosta

16 maaliskuuta

Yritys ottaa lähetystoiminnan täysi hallintaansa vuonna 2010 epäonnistui, mutta perheen mukaan markkinat ovat muuttuneet

Rupert Murdochin yritykset lujittaa Skya mediaimperiumiinsa joutuvat Yhdistyneen kuningaskunnan sääntelijöiden täyden valvonnan kohteeksi kulttuuriministeri Karen Bradleyn pyynnöstä.

Hän kertoi parlamentille tänä iltapäivänä, että hän on antanut eurooppalaisen interventioilmoituksen 'median moniarvoisuuden ja lähetysstandardeihin sitoutumisen' perusteella. Daily Telegraph .

Tämä tarkoittaa, että tiedotusvälineiden vahtikoira Ofcom suorittaa 40 päivän tarkastelun siitä, horjuttaako Murdochin täysi omistus eri yhtiöiden kautta Sky-, The Times-, Sunday Times- ja The Sun -sanomalehtien sekä radioaseman Talksportin kautta median moniarvoisuutta.

Samalla sitä pyydetään arvioimaan, onko Fox, jota kritisoidaan oikeistovoittamisesta Yhdysvalloissa, 'sopiva ja asianmukainen' yritys ottamaan Skyn ​​lähetysluvan, sanoo Huoltaja .

Ilmoitus tarkoittaa myös sitä, että Kilpailu- ja markkinavirasto laaditaan suorittamaan oman rinnakkaisen selvityksensä kaupan kilpailunäkökohdista.

Murdochit olivat jo lakkautetun News Corporation -liiketoiminnan kautta, joka omisti tuolloin suoraan perheen Yhdistyneen kuningaskunnan sanomalehtiomaisuuden, vuonna 2010 hankkimaan 61 prosenttia Skysta, jota sillä ei ole määräysvallassa.

Mutta vaikka Ofcom sanoi, että yhtiö pysyy 'sopivana ja asianmukaisena' omistamaan lähetysluvan, Guardian sanoo [2], että se herätti huolta silloisesta puheenjohtajasta James Murdochista News of the Worldin puhelinhakkerointiskandaalin seurauksena.

Valtavan poliittisen vastareaktion ja Jamesin ja hänen isänsä Rupertin esiintymisen parlamentaarisen valiokunnan edessä sopimus hylättiin.

Sittemmin sanomalehdet on siirretty uuteen yhtiöön, News UK:hen, ja yhtiön lähetys- ja elokuvatuotantoomaisuus on yhdistetty Foxiin. Se tarjoaa 11,7 miljardia puntaa Sky-osuudesta.

Murdochit uskovat, että markkinat ovat muuttuneet ja sopimus on nyt täysin erilainen, ei vähiten Facebookin ja Googlen tykkäysten nousun vuoksi uutisten jakelijina.

James Murdoch, joka nimitettiin uudelleen Skyn ​​puheenjohtajaksi viime vuoden tammikuussa, sanoo, että aikaisempaa lupausta Sky Newsin jakamisesta itsenäiseksi haaraksi ei tarvita tällä kertaa.

Vastustajat väittävät kuitenkin edelleen, että perhe hallitsee liikaa uutismediaa Isossa-Britanniassa.

Sky hyväksyy 18,5 miljardin punnan Fox-hankinnan, mutta se voidaan silti estää

16. joulukuuta 2016

Sky on hyväksynyt eilisen muodollisen 18,5 miljardin punnan ostotarjouksen 21st Century Foxilta huolimatta huolista, että kauppa antaa Rupert Murdochille liiallisen vaikutusvallan Britannian mediaan.

Fox hallitsee jo 39 prosenttia Skysta, ja sidos, joka antaa Murdochille täyden hallinnan, 'joutuu Euroopan kilpailunvalvontaviranomaisten valvonnan kohteeksi, ja se voidaan myös lähettää Britannian viranomaisille tutkimaan sen vaikutusta tiedotusvälineiden moniarvoisuuteen'. Daily Telegraph .

Pyrkiessään ratkaisemaan nämä huolenaiheet Murdochin perhe on antanut lupauksia työpaikoista ja investoinneista, mukaan lukien lupaus käyttää 700 miljoonaa puntaa vuosittain Iso-Britannian tuotantoon - vaikka nämä eivät ole oikeudellisesti sitovia.

Fox yritti myös lievittää pelkoja, että Sky News voisi tulla enemmän sen yhdysvaltalaisen kanavan Fox Newsin kaltaiseksi.

'Fox jatkaa uutisten lähettämistä Sky-brändin alla säilyttäen erinomaisen ennätyksensä Ofcom Broadcasting Coden noudattamisesta', sanoi tiedottaja.

Työväenpuolueen varajohtaja Tom Watson ja muut poliitikot eri puolilta poliittista kirjoa ovat kehottaneet kulttuuriministeri Karen Bradleyä siirtämään sopimuksen Ofcomille.

Bradleylla on nyt kymmenen päivää aikaa päättää, herättääkö Fox-tarjous yleistä huolta median moniarvoisuudesta.

Lisäksi useat Skyn ​​osakkeenomistajat, mukaan lukien Standard Life Investments ja Jupiter Asset Management, 'ovat kyseenalaistaneet johtoon kuulumattomien johtajien riippumattomuuden ja heidän kyvyn saada korkeampi hinta sen jälkeen, kun mahdollinen tarjous ilmoitettiin viime perjantaina', sanoo Sky BBC .

Nämä sijoittajat uskovat Skyn ​​osakekurssin olevan tällä hetkellä alhainen ja että tarjoushinta 10,75 puntaa osakkeelta, sen taso viime helmikuussa, on liian alhainen.

Myös johdon eturistiriita herättää huolta, sillä Murdochin poika James on sekä Foxin toimitusjohtaja että tammikuusta lähtien Skyn ​​puheenjohtaja.

Murdoch's Fox 'tekee virallisen tarjouksen Skysta tänään'

15. joulukuuta

21st Century Fox, Rupert Murdochin televisio- ja elokuvaliiketoiminta, aikoo virallistaa tarjouksensa ostaa koko Sky heti tänään, raportoi. Kaupunki AM .

Kauppa sovittiin epävirallisesti viime perjantaina, jolloin Fox maksoi 10,75 puntaa osakkeelta 61 prosentista lähetysyhtiöstä, jota se ei vielä omista, ja Sky arvioi Skyn ​​arvoksi 18,5 miljardia puntaa.

Murdochin 'ei odoteta poikkeavan' tästä hinnasta, joka edustaa 28 prosentin preemiota 836 penniin, jolla Skyn ​​osakkeet kävivät kauppaa juuri ennen uutisten syntymistä.

Kuitenkin, Standard Life Investments, yksi Skyn ​​rahastonhoitajan osakkeenomistajista, kertoi Ajat tappiollisen yhtiön osake oli 'selvästi laskussa' ja ehdotettu sulautuminen 'ei ole hyvä kauppa'.

Se haluaa useiden muiden institutionaalisten sijoittajien kanssa riippumattomien johtajien vaativan korkeampaa tarjousta.

Jos yhtiöt jatkavat suunnittelemaansa järjestelyä, riippumattomien osakkeenomistajien olisi hyväksyttävä kauppa erolla 3-1, ja tällainen vastustus voisi silti kaataa sopimuksen.

Huolenaiheena on myös Foxin toimitusjohtajan James Murdochin, joka on myös Skyn ​​puheenjohtaja, eturistiriita.

Eräs 20 parhaan sijoittaja kertoi Timesille: 'Meille kysymys ei välttämättä ole hinta tässä vaiheessa; meille se on enemmän sitä, että haluamme olla varmoja siitä, että itse prosessi on riippumaton.

Kun kauppa on virallistettu, hallituksella on kymmenen päivää aikaa päättää, siirtääkö se lähetystoiminnan sääntelyviranomaisen Ofcomin käsiteltäväksi, mikä muodostaa toisen riskin kaupalle.

Murdochin omistaman News Internationalin suunnittelema Skyn ​​osto vuonna 2011 hylättiin, koska pelättiin sen aiheuttamista vahingoista tiedotusvälineiden moniarvoisuudelle ja puhelinhakkerointiskandaalin seurauksille.

Fox uskoo, että asiat ovat muuttuneet sen jälkeen, ei vähiten siksi, että se on eronnut Murdochin sanomalehtiliiketoiminnasta, joka omistaa Timesin, Sunday Timesin ja Sunin.

Miksi Murdoch ei tarjoa Sky Newsia 'sääntelynappulaksi'

14 joulukuuta

Rupert Murdochin 21st Century Foxin 'ei odoteta tarjoavan Sky News -soturia sääntelyn sotilaana' varmistaakseen suunnitellun 18,5 miljardin punnan sulautumisen.

Fox suunnittelee ostavansa 61 prosenttia Skysta, joita se ei vielä omista, kun suunnitelmat konsolidoida Murdoch-imperiumin omaisuutta, jotka hylättiin jo vuonna 2011, aikovat ostaa.

Tuolloin, sen jälkeen, kun silloinen yrityssihteeri Vince Cable ilmoitti julkisen edun kokeesta puolustaakseen median moniarvoisuutta, Murdoch sanoi, että hän julkaisee Sky Newsin erillisenä kokonaisuutena, jolla on oma toimituskunta.

'Ymmärretään kuitenkin, että Fox uskoo, että toimiala on muuttunut merkittävästi sen jälkeen ja että kaupan vaikutuksista median näkemysten monimuotoisuuteen pitäisi olla vähemmän huolissaan', sanoo Huoltaja .

Vuonna 2011 'Murdoch-ajoneuvo, joka tarjosi Skysta, oli nyt lakkautettu News Corporation', joka omisti sekä TV- että elokuvatuottaja Foxin ja sanomalehdet, joihin kuuluivat The Times, Sunday Times, Sun ja nyt suljettu News of the World.

Sittemmin Fox ja Murdochin sanomalehtiliiketoiminta, joka tunnettiin uudelleen nimellä News UK, on ​​erotettu virallisesti.

Myös muut medialähteet ovat osallistuneet peliin. 'Digitaalinen vallankumous on nähnyt valtavaa kasvua Murdochin perinteisistä kustantajien kilpailijoista ja uusien toimijoiden, kuten Googlen ja Facebookin, nousun uutisten jakelijiksi', Guardian sanoo.

Poliitikot eri puolilta taholta haluavat, että sopimus siirretään yleisradiotoiminnan sääntelijälle Ofcomille.

Sijoittajat ovat myös ilmaisseet huolensa Sky Newsin sulautumisesta yritykseksi, joka hallitsee Fox Newsia, oikeistolaista verkostoa, joka on osoittautunut kiistanalaiseksi Yhdysvalloissa sen toimituksellisuudesta ja tarkkuudesta.

Skyn osakkeenomistaja, paikallishallinnon eläkerahasto, sanoi: 'Kaikkien suositusten… olisi perustuttava asianmukaiseen palkkioon sekä tulevan rehellisyyden takeisiin, kun otetaan huomioon Murdochien hallitsemien yritysten aiemmat kokemukset'.

Suurin huolenaihe sijoittajille on, että Fox, jota hallitsee Rupertin poika James Murdoch, joka on myös Skyn ​​puheenjohtaja, maksaa liiketoiminnasta alimaksua./p>

Sky buyout: Estääkö Ofcom todennäköisesti Foxin haltuunoton?

13. joulukuuta

Edustajat molemmilta alahuoneen puolilta vaativat hallitusta siirtämään 21st Century Foxin ehdotuksen Skyn ​​18,5 miljardin punnan haltuunotosta yleisradiotoiminnan sääntelijälle Ofcomille.

Rupert Murdochin omistama tv- ja elokuvakonserni Fox hallitsee jo 39 prosenttia lähetysyhtiöstä. Sitä johtaa hänen poikansa James, joka on ollut Skyn ​​puheenjohtaja tammikuusta lähtien.

Tästä syystä sopimus on kiistanalainen ja miksi se käytännössä estettiin, kun siitä viimeksi kiisteltiin vuonna 2011.

Entinen kulttuurisihteeri John Whittingdale, joka suhtautui sopimukseen myönteisesti, kertoi Huoltaja hän olisi 'hämmästynyt', jos sitä ei viitata vahtikoiraan.

Hän sanoi: 'Ofcomin on tarkasteltava sitä, mutta kilpailu tällä alalla on lisääntynyt edellisen tarkastelun jälkeen. En oikein ymmärrä, missä vastalause piilee.

Huolet tiedotusvälineiden moniarvoisuudesta ovat saattaneet haihtua viimeisen viiden vuoden aikana, kun Fox ja News Corporation, Murdochin globaali sanomalehtiliiketoiminta, on erotettu virallisesti toisistaan, Martin Flanagan sanoo. Skotlantilainen .

'Lisäksi monet ihmiset käyttävät nykyään Internetiä uutislähetyksiin... kuin pää- ja maksullisia televisio- ja sanomalehtijournalismia.'

Whittingdale sanoi myös, että 'ratkaisu löydettiin viime kerralla', viitaten entisen yrityssihteerin Vince Cablen laatimaan yleisen edun testiin, joka sai Skyn ​​sitoutumaan eristämään uutistoimistonsa erilliseksi kokonaisuudeksi, jolla on oma toimituskunta.

Mutta sen jälkeen, kun Murdochin omistama News of the World -sanomalehti kaatoi puhelinhakkerointia koskevan kohun, parlamentti hyväksyi sopimusta vastaan ​​esityksen ja se hylättiin.

Kansanedustajat, kuten Whittingdale ja entinen työväenpuolueen johtaja Ed Miliband, ovat vaatineet, että sopimus siirretään Ofcomille.

Hallitus on vahvistanut, että kulttuuriministeri Karen Bradley tekee virallisen päätöksen kymmenen päivän kuluessa.

Sillä välin Sky ja Fox pyrkivät 'nopeuttamaan' kauppaa, sanoo The Financial Times , ja yrittää saada High Courtissa hyväksyntä 'järjestelysuunnitelmalle' toisin kuin pitkittyneelle tarjousprosessille.

Järjestelmä vaatisi 75 prosentin hyväksynnän riippumattomilta osakkeenomistajilta pakottaakseen kaikki muut myymään.

Tässä on mahdollinen kompastuskivi: useat sijoittajat, mukaan lukien Jupiter Asset Management, Royal London ja Standard Life, uskovat, että kauppa aliarvioi Skyn ​​ja että James Murdochin rooli aiheuttaa eturistiriidan.

Vastaisku Murdochin 18,5 miljardin punnan tarjoukseen Skysta

12. joulukuuta

BBC:n entinen puheenjohtaja on liittynyt puheluihin, joissa hän kehotti pääministeriä vastustamaan Rupert Murdochin yritystä ottaa Sky haltuunsa.

Sir Michael Lyons, joka oli toistuvasti ristiriidassa liikemiehen kanssa median omistuksesta ollessaan BBC Trustin palveluksessa, on sanonut, että hallituksen tulisi soveltaa 'sopiva ja oikea henkilö' -testiä ehdotettuun sopimukseen.

Murdochin 21st Century Fox ilmoitti perjantaina tehneensä alustavan sopimuksen lopun 61 prosentin osuudesta Skysta, joita se ei vielä omista.

Siirtoa on odotettu siitä lähtien, kun hänen poikansa James nimitettiin Skyn ​​puheenjohtajaksi tammikuussa.

Murdochin perheen tavoitteena on ollut pitkään saada lähetystoiminnan harjoittaja takaisin täysin mediaimperiuminsa hallintaan. Yrityksestä tehdä niin vuonna 2011 luovuttiin puhelinhakkerointiskandaalin seurauksena, joka johti Murdochin omistaman News of the World -sanomalehden sulkemiseen ja muun muassa johtajien Rebecca Brooksin ja Andy Coulsonin oikeudenkäynteihin.

Tämä ehdotettu fuusio oli jo kiistanalainen, ja Sky oli joutunut sopimaan uutisverkostonsa muodostamisesta riippumattoman toimituskunnan kanssa säilyttääkseen etäisyyden Murdochin sanomalehtiin.

Kulttuuriministeri Karen Bradleylla on nyt kymmenen päivää aikaa päättää, puuttuuko se 'huoleen mediavallan keskittymisestä ja siitä, onko Fox sitoutunut sellaisiin standardeihin kuin tarkkuus ja puolueeton uutisointi', sanoo. Huoltaja .

Foxin uutisverkosto Yhdysvalloissa on häpeämättömän oikeistolainen, ja sitä arvostellaan usein väitetystä puolueellisesta ja epätarkasta raportoinnista.

Entinen yrityssihteeri Vince Cable, joka esti ensimmäisen ostotarjouksen viisi vuotta sitten, ja entinen työväenpuolueen johtaja Ed Miliband ovat molemmat sanoneet, että Ofcomin tulisi tutkia sopimus, kun taas varjokulttuurin, median ja urheilun sihteeri Tom Watson sanoo, että Theresa Mayn pitäisi olla selvä. 'keskusteltiinko tarjouksen tekemisen mahdollisuudesta tapaamisessa, joka hänellä oli Rupert Murdochin kanssa hänen New Yorkin lentovierailullaan syyskuussa'.

Sijoittajien keskuudessa on myös vihaa siitä, että James Murdoch on kaupan molemmin puolin liiketoimintojen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja, kun taas jotkut väittävät, että 18,5 miljardin punnan kauppa aliarvostaa yritystä.

The Daily Telegraph Raportoi 'Sky kohtaa osakkeenomistajien vastareaktion päätöksestään hylätä uusi yritysostotapa'.

Mukaan BBC riippumattomiin johtajiin, kuten varapuheenjohtaja Martin Gilbertiin, joka on myös Aberdeen Asset Managementin toimitusjohtaja, kohdistuu paineita vaatia korkeampaa ostohintaa.

Sky nimittää Murdochin uudelleen – onko myynti Foxille tulossa?

29 tammikuuta

James Murdoch, mediamoguli Rupertin poika, on nimitetty uudelleen brittiläisen satelliittiyhtiö Skyn ​​puheenjohtajaksi. Muutto tapahtuu lähes neljä vuotta sen jälkeen, kun hän erosi roolista silloisessa BSkyB:ssä News of the World -puhelinhakkerointiskandaalin seurauksena.

Se tarkoittaa, että kaksi Murdoch-mediaimperiumin johtajaa myrskyn keskellä on palannut asemiin, joista heidän oli pakko luopua. Viime vuonna Rebekah Brooks nimitettiin uudelleen johtamaan Rupert Murdochin brittiläistä sanomalehtikustantajaa, jonka nimi on nyt News UK, koska hänet on vapautettu väärinkäytöksistä, jotka liittyvät laittomiin toimiin, jotka johtivat News of the Worldin kaatumiseen.

'Ikään kuin [Rupert] Murdoch saattaisi yhtyeen takaisin yhteen, on kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan', entinen johtaja kertoi. Reuters .

Murdochin paluu herättää myös huhut Skyn ​​ostamisesta yhdysvaltalaiselta elokuva- ja televisiojättiläiseltä Foxilta, jonka toimitusjohtaja hän myös on. Fox on yksi kahdesta julkisesti noteeratusta entiteetistä, jotka syntyivät vanhan News Corporationin jakautumisesta, ja sen oli määrä ostaa BSkyB ennen kuin poliittinen vastareaktio hakkerointiskandaaliin sai sen luopumaan suunnitelmistaan.

Fox omistaa nyt lähes 40 prosentin osuuden Skysta, jonka News Corporation oli omistanut. Sen jälkeen kun tämä sopimus hylättiin, Skyn ​​Yhdistyneen kuningaskunnan yksikkö on sulautunut sisaryritystensä kanssa Saksassa ja Italiassa luodakseen konsolidoidun eurooppalaisen lähetystoiminnan harjoittajan.

BBC:n mukaan Murdochia lähellä olevat lähteet uskovat, että keskeytetty yritysosto on 'keskeneräistä liiketoimintaa'. Kamal Ahmed . Viime vuonna hän itse totesi, että '40 prosentin omistus konsolidoimattomasta omaisuudesta ei ole meille luonnollinen lopputila'.

Ahmed lisää, että vaikka muodollinen yritysosto ei toteudu, mahdollisuudet yritysten väliseen sitoutumiseen ovat valtavat.

'Televisio- ja elokuvamaailman arvon nähdään nyt kumpuavan sisällön omistajuudesta. Ja mitä laajempi globaali ulottuvuus, sitä tehokkaampi sinusta voi tulla', hän kirjoittaa. 'Murdochin uusi rooli tarkoittaa, että hänellä on parempi valvonta siitä, kuinka Fox (amerikkalainen yritys) ja Sky (eurooppalainen) voivat luoda arvoa luomastaan ​​sisällöstä.'

Tapaamisesta ilmoitettiin samalla puolen vuoden tulokset Tämä osoitti, että Sky lisäsi 337 000 uutta asiakasta vain kolmen kuukauden aikana ja paransi voittoja 12 prosenttia kuuden kuukauden aikana joulukuuhun. Sen osakkeet nousivat tänään iltapäivällä 2,5 prosenttia 1 067 pisteeseen.

Sky kohtaa Ofcomin tutkinnan peruutusvaatimuksista

7 elokuuta 2015

Viestintäalan sääntelyviranomainen Ofcom tutkii Skya väitteiden vuoksi, että se vaikeuttaa asiakkaiden palveluidensa peruuttamista, eikä se paljasta asianmukaisesti poistumisprosessia.

The Daily Telegraph , joka on julkaissut artikkeleita viimeisen vuoden aikana, joissa korostetaan tyytymättömien tilaajien väitteitä, sanoo, että tutkimuksessa tarkastellaan, onko Sky 'rikkonut velvollisuuttaan varmistaa, että sopimuksen irtisanomismenettelyt eivät estä asiakkaita vaihtamasta palveluntarjoajaa'.

Se lainaa väitteitä, joiden mukaan yrityksen sopimuksissa oli sanottu, että irtisanominen on mahdollista useilla eri tavoilla, mukaan lukien kirjeellä tai sähköpostilla, mutta käytännössä se vaati, että kaikki pyynnöt vahvistetaan puhelimitse. Se on tuonut esiin yksittäisiä tapauksia, joissa tilaajat ovat sanoneet, että heidän täytyi kestää 'enintään kaksi tuntia kestäviä puheluita ja silti estetty peruuttamista'.

The Päivittäinen posti Ofcom ei voinut antaa aikataulua tutkimukselle, mutta sanoi, että 'sellaiset tutkijat voivat usein kestää kuudesta yhdeksään kuukautta'. Se panee merkille, että sääntelijä 'ei voi tutkia yksittäisiä valituksia', mutta se oli käynnistänyt tutkinnan 'tarkasteltuaan valitusten muotoja' osana laajempaa käytäntöjen tarkastelua tällä alalla.

Kesäkuussa Financial Times raportoitu vahtikoiran tarkoituksena oli 'käynnistää uusi seuranta- ja täytäntöönpanoohjelma', jonka tarkoituksena oli analysoida peruutusjärjestelyjä ja 'näiden vaikutusta asiakkaiden kykyyn irtautua sopimuksista nopeasti, kätevästi ja ilman virheitä'.

Se on osa toimenpiteitä, mukaan lukien yritykset panna täytäntöön uusi käytännesäännöstö, joka edellyttää laajakaistayritysten sallivan ihmisten irtisanoa sopimuksensa, jos yhteys putoaa 'hyväksyttävän' tason alapuolelle.

Sky sanoi lausunnossaan, että se tekee tiivistä yhteistyötä Ofcomin kanssa auttaakseen heitä heidän tutkinnassaan. Palveluntarjoaja, jonka Mail kertoo aloittaneen peruutuskäytäntöjensä tarkistuksen viime vuonna, mainitsi myös uusien tilaajanumeroiden parantamisen ja sanoi olevansa 'sitoutunut tarjoamaan maan parasta palvelua'.

Sky löytää rajansa kasvun jäähtyessä

29 heinäkuuta

kirjoittanut Tom Sieber, Shares-lehti

Maksutelevisioyhtiö Skyn ​​osakkeilla käydään kauppaa koskettavan etäisyyden päässä usean vuoden huipuista. Yritys on osoittautunut poikkeuksellisen menestyksekkääksi valloittamaan miljoonia Iso-Britannian kotitalouksia niin kutsutulla lanka-, laajakaista- ja televisiopalveluilla.

Johdon nyt kohtaama ongelma on se, kuinka he jatkavat kasvua. Sky näyttää yhä useammin olevan oman menestyksensä uhri kilpailluilla Ison-Britannian markkinoilla. BT:n yritykset saada takaisin markkinaosuus ovat johtaneet kalliiseen taisteluun jalkapallon Valioliigan ja Mestarien liigan suorien esitysten näyttämiseksi, ja pelätään, että Sky on saavuttanut kyllästymispisteen Isossa-Britanniassa.

Tämä selittää 7,4 miljardin punnan siirtoa eurooppalaisten sisaryritystensä Sky Italian ja Sky Deutschlandin yhdistämiseksi lokakuussa 2014 – sekä Italiassa että Saksassa maksutelevision levinneisyys ja halvemmat kotimaiset jalkapallon oikeudet. Tämän suuren strategisen liikkeen haittapuoli on, että se on kuormittanut tasetta paljon enemmän velkaa.

Yksi mahdollisuus laajentaa toimintaa on lisätä matkapuhelinten joukkoon, jotta se voi tarjota 'quad play' -palvelun (matkapuhelin, lankapuhelin, laajakaista ja televisio). Tammikuussa 2015 Sky sopi O2:n espanjalaisen emoyhtiön Telefonican kanssa matkaviestinpalvelun käynnistämisestä Isossa-Britanniassa vuonna 2016. Perustelut ovat melko selvät: asiakkaat hyötyvät yhdestä palveluntarjoajasta ja yhdestä laskusta, ja Sky voi saavuttaa marginaalista laskutusta ja turvallisuutta. toinen tulonlähde asiakkailta.

Toinen tapa, jolla yritys haluaa lisätä katsojia, on Now TV -tilausvideoalusta. Jotkut analyytikkoyhteisöstä ovat kyseenalaistaneet, onko keskeisten suorituskykyindikaattoreiden (KPI) raportoinnin tarkkuuden väheneminen osoitus siitä, että perinteiset maksutelevision tilaajat korvataan satunnaisilla Now TV:n käyttäjillä. Jälkimmäisiä voidaan pitää heikompilaatuisina asiakkaina, koska ne tarjoavat vähemmän ennustettavaa tulovirtaa.

Vastauksena kolmannen vuosineljänneksen tuloksiin kolmelta kuukaudelta 31. maaliskuuta 2015 asti, investointipankki Liberum totesi, että keskimääräiset tulot käyttäjää kohti kasvoivat vain 1 puntaa Yhdistyneessä kuningaskunnassa ja Irlannissa viimeisten seitsemän vuosineljänneksen aikana 47 puntaa, Italiassa samaan aikaan verrattuna. aikaväli 43 euroa ja laski 1 eurolla Saksassa ja Itävallassa 35 euroon. Se ehdotti, että tämä voisi olla merkki siitä, että 'tilaajakannan laatu on paineen alaisena'.

Näistä kasvukivuista huolimatta Sky on säännöllisesti M&A-huhujen kohteena. Mediaspekulaatiot kesäkuussa 2015 viittaavat siihen, että voimakas Murdoch-dynastia on hylännyt kaksi ranskalaisen mediaryhmän Vivendin ja matkaviestinyhtiö Vodafonen tarjousta Twentieth Century Foxin 39 prosentin osuudesta liiketoiminnasta.

Raporttien mukaan he pitivät 18 puntaa osakkeelta. Vaikka Murdochit on yhdistetty Skyn ​​yksityistämiseen, olisi vaikea perustella yrityksen ostamista pienemmällä hinnalla, puhumattakaan poliittisista hankaluuksista, jotka estivät samanlaisen tarjouksen vuonna 2011.

Video: Skyn ​​talousjohtaja keskustelee yhtiön näkymistä

[[{'type':'media','view_mode':'content_original','fid':'83492','attributes':{'class':'media-image'}}]]]