Taide & Elämä

Andrew Neil lopettaa GB Newsin: mitä seuraavaksi Farage Channelille?

Veteraanilähetystoiminnan harjoittaja esitti vain kahdeksan ohjelmaa huijaavalle asemalle

Andrew Neil ja Nigel Farage

Andrew Neil liittyy Nigel Faragen kanssa hänen GB News -ohjelmassaan 13. syyskuuta

GB Uutiset/Twitter

GB Newsin kasvot ilmoittivat eroavansa vain kolme kuukautta kanavan käynnistämisen jälkeen.



Veteraanilähetystoiminnan harjoittaja Andrew Neil jätti BBC:n viime vuonna ryhtyäkseen oikealle suuntautuvan aseman puheenjohtajaksi ja pääjuontajaksi, mutta isännöi vain kahdeksaa ohjelmaa ennen kuin ilmoitti erostaan ​​viime yönä.

Olen pahoillani lähtemisestä, mutta olen tullut siihen johtopäätökseen, että on aika vähentää sitoumuksiani useilla rintamilla, hän sanoi lausunnossaan. Kesän aikana minulla on ollut aikaa pohtia laajaa kiinnostuksen kohteettani ja päättänyt, että on aika leikata.

Hän lisäsi: Toivon GB Newsille menestystä jatkaessaan perustavanlaatuisen lupauksensa täyttämistä ja tehtäväänsä tavoittaa yleisö, jota nykyiset uutislähetystoiminnan harjoittajat eivät tällä hetkellä palvelevat.

GB Newsin lausunnossa kerrottiin, että Neil jatkaa osallistumistaan ​​säännöllisesti vierailevana kommentaattorina ensi vuoden alkuun asti. Hän ilmoitti eroavansa alle kaksi tuntia ennen debyyttiään asiantuntijana Nigel Faragen iltainen esitys klo 19 kanavalla.

Neil sanoi jatkavansa Faragen ohjelmassa kahdesti viikossa. Huoltaja raportoi, mutta ei keskustellut hänen lähtönsä GB News .

Ironista kyllä, kahdesti viikossa tapahtuvat esiintymiset lisäisivät merkittävästi Neilini tähän mennessä esittämiä esiintymisiä. Seuraamalla Kesäkuun julkaisu , hän oli lähetyksessä alle kaksi viikkoa ennen kuin ilmoitti pitävänsä tauon.

Kesälomalle lähteminen vain kahdeksan ohjelman jälkeen herätti luonnollisesti huomiota, ja kun loma jatkui yli kaksi kuukautta, oli selvää, että jotain oli tekeillä, sanoi BBC Media- ja taidekirjeenvaihtaja David Sillito.

Ehtoja Neilin poistumiseen kanavalta ei tunneta, mutta useat GB News -lähteet väittävät, että prosessi oli pitkän oikeudellisen kiistan kohteena sen jälkeen, kun hänen ja aseman toimitusjohtajan Angelos Frangopoulosin suhde katkesi, kertoo The Guardian.

Ajat kertoi, että heidän suhteensa rappeutui dramaattisesti tuhoisan laukaisun jälkeen, ja teknisiä ongelmia häiritsivät.

The Guardian lisäsi, että Neilin poistuminen on ruokkinut spekulaatioita häkellyttävän kanavan tulevaisuudesta, sillä sillä on ollut vaikeuksia luokitusten kanssa, ja joidenkin ohjelmien on kirjattu olevan nolla katsojaa.

Kolmen vanhempaa GB News -tuottajaa kerrottiin eroavan viime viikolla, ja sisäpiiriläiset väittivät, että muut johtavat henkilöstön jäsenet harkitsivat nyt asemaansa Neilin eron jälkeen. The Telegraph .

72-vuotiaan toimittajan uskotaan olleen keskeinen rooli muiden tunnettujen tv-henkilöiden, kuten Simon McCoyn ja Kirsty Gallacherin, värväämisessä kanavalle ennen sen julkaisua.

Newsroom-lähteet kertoivat The Timesille, että BBC Newsin entinen ankkuri McCoy oli ollut avoimesti tyytymätön GB Newsin yhä populistisempaan suuntaan ja sen jatkuviin teknisiin ongelmiin ja virheisiin. Entisen Sky Sports News -juontaja Gallacherin sanotaan myös turhautuneen.

Ja aseman odotetaan kääntyvän edelleen oikealle Neilin lähdön jälkeen. Sensaatiomieliset äänet, kuten Ann Widdecombe ja Martin Daubney, molemmat entiset Brexit-puolueen poliitikot, ovat valmiita liittymään asemalle, sanoi The Times. Lähde kertoi lehdelle: Ajatus siitä, että emme ole Fox News, naurattaa yhä enemmän.

Piers Morgan, joka jätti roolinsa ITV:n juontajana Hyvää huomenta Britannia maaliskuussa, uskotaan, että hänellekin tarjottiin seitsennumeroista sopimusta liittyä, mutta hän kuulemma harkitsee edelleen vaihtoehtojaan.

Toistaiseksi entinen Brexit-puolueen johtaja Farage - kuka oli kanava palkkasi heinäkuussa toivoen kääntävänsä romahtavia katselulukujaan - vetää edelleen GB Newsin suurimman yleisön.

GB News on nyt Farage News, eikä hyvällä tavalla. Se on katsomaton, kirjoitti Sean O'Grady Itsenäinen Neilin eroilmoituksen jälkeen.

En voi sanoa, että syytin Neiliä ulospääsystä, O'Grady lisäsi. Hän toimi aiemmin The Sunday Timesin toimittajana, Jumalan tähden. Minulla ei ole epäilystäkään siitä, että hän ei haluaisi viettää loppuelämäänsä soittaen Nigel Faragen toista viulua.